Sotenäsbostäder driver nu ett projekt för att möjliggöra för dig som hyresgäst att via din profil (Mina sidor) på vår hemsida, www.sotenasbostader.se anmäla fel i din bostad eller i din fastighet. Via ett enkelt formulär kommer du som hyresgäst själv anmäla om något är fel i din bostad eller i fastigheten. Formuläret känner av var du bor och anpassar valbara utrymmen efter det. Felanmälan går sedan rakt in i vårt underhållssystem och du kan sedan följa det aktuella ärendets status hela vägen från felanmälan till åtgärd.
Vår plan är att sjösätta felanmälnings- och ärendehanteringsprojektet den 1/9 -2019 men du som hyresgäst kan redan nu logga in på ”Mina sidor” se dina hyresavier, gjorda betalningar samt se OCR-nummer på hyresavin m.m.
Fråga;
När jag som hyresgäst loggar in på ”Mina sidor”, hur funkar det? Är det som vid registrering för intresseanmälan på lediga objekt, fylla i sitt personnummer och välja eget lösenord och sedan är det klart att köra på?
Svar;
Om du som hyresgäst redan har ett konto registrerat kommer det nya alternativet att dyka upp automatiskt. Men om du inte har registrerat konto så kan du göra det via den vanliga registreringsprocessen. När du har fyllt i personnummer och klickar vidare till nästa sida kommer systemet upptäcka att du redan finns som hyresgäst och be dig att fylla i objektnumret för ditt hyresobjekt som kan vara lägenhet, förråd eller garage m.m. Då kommer ett konto att skapas för dig. Med objektnummer menas då exempelvis XX-XXX och INTE Lantmäteriets lägenhetsnummer, exempelvis 1001.