Sotenäsbostäder erbjuder jour på icke arbetstid. Det innebär att när kontoret är stängt så ringer du om du är störd av dina grannar, har ett allvarligt fel i din lägenhet eller har låst dig ute.
1. Akutjour: Uppstår det något allvarligt problem i er lägenhet som t.ex. vattenläckade eller att strömmen slutar fungera, översvämning eller strömmen slutat fungera, då ringer Ni fastighetsjouren på 0523-665617. När du ringer fastighetsjouren så avhjälper de felet eller så kontaktar de lämplig reparatör. Mindre allvarliga fel som t.ex. fel på kylen/frysen, enstaka plattor på spisen fungerar ej eller stopp i enstaka avlopp avhjälps inte av fastighetsjouren utan anmäls nästkommande vardag till kundtjänst på telefon 0523-665600 och #1 eller via "mina sidor".
2. Upplåsning: Har du låst dig ute så ringer du 0523-665617. Jouren kommer och låser upp efter att du legitimerat dig eller identifierats av granne som legitimerat sig, kostnaden debiteras av Sotenäsbostäder i efterhand.
3. Störningsjour: Är ni störda av att någon granne spelar hög musik eller har kalas sent på kvällen eller på natten så ringer ni till Störningsjouren på 0523-665617. Så snart som möjligt efter samtalet kommer jouren att på plats kontakta den störande och skriva rapport till oss. Rapporten har vi nästkommande vardag.
När du ringer störningsjouren så måste du tala om vem du är, var du bor och ditt telefonnummer. Anonyma anmälningar resulterar inte i någon åtgärd.
|